︎MAHSUL VAKALARI

YIELD EVENTS

sergi exhibition
27.04.-22.09.2024
Bayetav Sanat, İzmir


︎MAHSULÜN HEYBESİ

CARRIERS OF THE YIELDS

yerleştirme installation
08.06.-08.07.2024
Circular 5, Mersin





saha ziyaretleri
field visits




Mahsul Buluşmalar:
Aşı Mahsulleri: Baraj Kuranların Dünya Tahayyüllerine Dair
Mahsul Gatherings:
Yields of Grafts: World Imagination of Dam Makers

27 Temmuz Perşembe akşamı saat 19:30'da gerçekleşecek olan Mahsul Buluşmaları'nın dördüncüsünde mimar Aslıhan Demirtaş’ı konuk edeceğiz.

Aslıhan’ın sözleriyle, ‘’’Bahçe'yi nasıl tanımladığın 'bahçıvan'lığını tarifler. Bu cümlede bahçe yerine dünya, doğa, kent; bahçıvan yerine mimar, mühendis veya çiftçi konabilir. Dünya tahayyüllerimiz onun içindeki yapma biçimlerimizi doğrudan etkiler. Mimarlıkla aşı ve mahsülün ilişkisini bu minvalde kurarken araştırmalarımdan Aşı projesini 'Mahsul'ün bahçesinde tekrar ziyaret edeceğim. Anahtar kelime ve isimlerimiz: yüzen evler, Süleyman Demirel ve DSİ, yosunlar, Goethe, Seyhan Barajı ve Halet Çambel.’’

Aslıhan Demirtaş, mimar, araştırmacı ve KHORA Office kurucu ortağı. Pritzker ödüllü mimar I.M. Pei ile yaklaşık on yıl boyunca İslam Sanatı Müzesi, Doha, Katar ve Kyoto, Japonya'daki Miho Şapeli'nin baş tasarımcısı olarak işbirliği yaptı. 2020-2022 Ağa Han Mimarlık Ödülleri değerlendirme kurulunda yer aldı. Tarihi Yedikule Bostanlarını Koruma Girişimi’nin aktif bir üyesi olan Demirtaş pratiğini İstanbul’da sürdürüyor. Mahsul Buluşmalarının 4. Etkinliğinde adını sıkça duyacağımız 1999 yılında başlayan araştırması Aşı (Graft) bugünlerde Graham Foundation bursuyla SALT bünyesinde e-kitap olarak bir sonraki adımına hazırlanıyor. Aşı (Graft) ve Graftonline adreslerinde sergi, araştırma ve veritabanına dair bilgiye ulaşabilirsiniz.
On Thursday, July 27th at 19:30, we will host architect Aslıhan Demirtaş for the fourth edition of the Mahsul Gatherings.

With Aslıhan's words, "How you define 'garden' defines how you are a 'gardener'. In this sentence, the garden can be replaced by the world, nature, city; the gardener can be replaced by an architect, engineer or farmer. Our imaginations of the world directly affect our ways of doing within it. While establishing the relationship between architecture, graft and crops in this way, I will revisit the Graft project in the garden of 'Mahsul'. Our key words and names: houseboats, Süleyman Demirel and DSI, mosses, Goethe, Seyhan Dam and Halet Çambel.''

Aslıhan Demirtaş, is an architect and researcher and cofounder of KHORA Office. Prior to establishing her own practice, she collaborated with Pritzker Laureate I.M. Pei for nearly a decade as the chief designer for Museum of Islamic Art, Doha, Qatar and the Miho Chapel in Kyoto, Japan. Aslıhan served as a technical reviewer for the 2020-2022 Aga Khan Architecture Awards. She is an active member of the Initiative for the Protection of the Historical Yedikule Urban Gardens.  Graft, a research project begun in 1999, which we will hear a lot about at the 4th event of Mahsul Meetings, is currently preparing for its next step as an e-book at SALT as a recipent of Graham Foundation grant. You can find information about the exhibition, research and database at Graftonline.







2022-2023
Çukurova

Avrupa Birliği projesi olan CultureCIVIC Yerel Projeler Destek Programı tarafından desteklenmektedir.

2023
İzmir
Bayetav Bir Arada Yaşarız
Destek Programı tarafından desteklenmektedir. 
Bu web sitesi, Avrupa Birliği'nin desteğiyle hazırlanmıştır. Bu sitenin içeriği tamamen Dilşad Aladağ'ın sorumluluğundadır ve Avrupa Birliği'nin görüşlerini yansıtmayabilir
This web site has been produced with the assistance of the European Union. The contents of this site are the sole responsibility of Dilşad Aladağ and can in no way be taken to reflect the views of the European Union